Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Sosyal Belediyecilik

Haberia - Sosyal Belediyecilik haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sosyal Belediyecilik haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Anahtar Parti: Yıldırım, Bursa'nın Afrika'sı değildir Haber

Anahtar Parti: Yıldırım, Bursa'nın Afrika'sı değildir

Yıldırım Ağız ve Diş Hastanesi önünde düzenlenen basın açıklamasına İl Başkan Yardımcıları, ilçe başkanları, parti yöneticileri ve vatandaşlar katıldı. İlçe Başkanı Tayfun Yıldırım yaptığı açıklamada, 17 Mart ve 24 Nisan 2026 tarihlerinde Cumhurbaşkanlığı kararlarıyla Hazine ve Maliye Bakanlığı’nca alınan özelleştirme kararlarını eleştirerek, "Bugün burada, sadece alınmış basit bir özelleştirme kararı için değil, Yıldırım'ın sağlık alanındaki geleceğine yönelik bir suikastın halk nezdindeki itirazını dile getirmek için toplanmış bulunmaktayız" dedi. Satışa çıkarılan alanlar tek tek sıralandı Yıldırım, özelleştirilmesi planlanan alanları şöyle sıraladı: Samanlı Mahallesi'nde sağlık hizmetleri için tahsis edilmiş toplam 241.574 m² arsa Yüksek İhtisas Hastanesi'nden kalan 19.795 m² arsa Göğüs Hastanesi'nden kalan 6.276 m² arsa Bursa Ağız ve Diş Sağlığı Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nin mevcut alanı 10.321 m² Tayfun Yıldırım, "Yıkılan hastanelerimizin yerine yeni sağlık kompleksleri yapılması beklenirken, israf ve talan sonucu bütçenin açık vermesiyle bu araziler göz göre göre satılmak isteniyor" ifadelerini kullandı. "İş insanları teklif vermesin" İş insanlarına seslenen Yıldırım, "Hiçbir iş insanımız bu ihalelere teklif vermemeli ve bu araziler sağlık alanında kullanılarak vatandaşlarımıza hizmet vermeye devam etmelidir" dedi. Şehir Hastanesi sonrası çile Bursa Şehir Hastanesi açılmadan önce Yıldırım'da dört büyük hastanenin aktif hizmet verdiğini hatırlatan Tayfun Yıldırım, şu ifadeleri kullandı: "Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Prof. Dr. Türkan Akyol Göğüs Hastalıkları Hastanesi, Şevket Yılmaz Eğitim ve Araştırma Hastanesi ve önünde bulunduğumuz Bursa Ağız ve Diş Sağlığı Eğitim ve Araştırma Hastanesi aktif olarak hizmet vermekteydi. Ama Şehir Hastanesi açıldıktan sonra önce Göğüs Hastanesi, sonrasında da Yüksek İhtisas Hastanesi kapatıldı." Yıldırım, "Yıldırımlılar ya Şevket Yılmaz Hastanesi'nde çileye talip olmak ya da 31 kilometre uzaktaki Şehir Hastanesi yollarında perişan olmak zorunda" diye ekledi. "105 doktor hizmet veriyor" Ağız ve Diş Hastanesi'nde 105 doktorun görev yaptığını belirten Tayfun Yıldırım, "Sadece Yıldırım halkına değil, Bursa'nın tamamına ve hatta çevre illere hizmet vermektedir. Eğer bu kararname ile satışlar gerçekleşirse, Yıldırımlı vatandaşlarımız bu kolaylıktan da mahrum bırakılacak" dedi. "Bu bir memleket meselesidir" Yıldırım, özelleştirme kararının parti meselesi olmadığını vurgulayarak, "Bu durum partiler üstü bir durumdur. Her partinin ve STK'nın bu durum karşısında tepkisini dile getirmesi gerekmektedir. Eğer bu alanlar satılırsa, Yıldırımlılar bunu asla unutmayacak ve zamanı geldiğinde gereken cevabı mutlaka verecektir" ifadelerini kullandı. Belediye Başkanı'na zor sorular Açıklamasında Yıldırım Belediye Başkanı'na yönelik sert sorular yönelten Tayfun Yıldırım, şunları söyledi: "Neden suskunluğunu koruyor?" "Neden gerekli mercilere baskı yapmıyor?" "Alınan bu kararın yanlış olduğunu bile bile, neden itiraz etmiyor?" "Yıldırım'ın geleceğine vurulan bu darbe, kendileri tarafından vurulduğu için midir suskunluğu?" "Yıldırım Bursa'nın Afrikası değildir" Sosyal belediyecilik anlayışını eleştiren Yıldırım, "Sosyal belediyeciliği makarna ve kömür dağıtmak, üç harfli marketlerden indirim kartı vermekten ibaret zannedenlere sesleniyorum: Sosyal belediyecilik, vatandaşlarının eşit hizmet alma koşullarına ulaşmasını sağlayan belediyeciliktir" dedi. Tayfun Yıldırım sözlerini şöyle tamamladı: "Yıldırım Bursa'nın Afrikası değildir. Her alanda olduğu gibi sağlık alanında da Yıldırımlı vatandaşlarımızın öksüz ve mahsun bırakılmasına asla müsaade etmeyeceğiz. Bu yanlıştan derhal dönülmesi gerektiğini ve Yıldırımlıların hak ettiği değeri görmeleri için elimizden ne geliyorsa yapacağımızı bilmenizi isteriz."

18 haftada 106 çocuğa umut oldular Haber

18 haftada 106 çocuğa umut oldular

İZMİR (İGFA) - İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay’ın çocuk ve genç dostu kent, eşit yurttaşlık ve kapsayıcı sosyal belediyecilik hedefleri doğrultusunda hayata geçirilen Mahallede Dayanışma Var Projesi, çocukların sosyal hayata katılımını güçlendirmeyi ve mahalle ölçeğinde dayanışma kültürünü yaygınlaştırmayı amaçlıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanlığı’na bağlı Gençlik Çalışmaları Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmanın kapanış programı, proje süresince kurulan bağların, paylaşılan emeğin ve güçlenen dayanışmanın bir araya geldiği anlamlı bir buluşma oldu. Çocuklar, gönüllü gençler ve ailelerin katılımıyla gerçekleştirilen etkinlik, gün boyu süren çeşitli programlarla tamamlandı. Sokak oyunları ve yarışmalar, çocukların aktif katılımıyla gerçekleştirildi. Gönüllü gençlerin hazırladığı atölye çalışmaları ise çocukların eğitsel ve yaratıcı süreçlere dâhil olmasına olanak sağladı. Genç İzmir Pop Orkestrası’nın performansı ve sihirbaz gösterisi ilgi çekti. Günün sonunda projeye katılan çocuklara ve gönüllü gençlere katılım belgeleri verildi. 18 haftalık kapsamlı çalışma Kasım ayında başlayan ve 18 hafta süren proje kapsamında Çiğli Balatçık, Bayraklı Doğançay ile Onur-Yamanlar mahallelerinde toplam 68 aile, 106 çocuk ve 159 gönüllü ile çalışmalar gerçekleştirildi. Proje süresince çocukların sosyal, kültürel ve eğitsel gelişimlerini desteklemeye yönelik çok sayıda etkinlik düzenlendi. Bu kapsamda İzmir Doğal Yaşam Parkı gezisi, İzmir Bilim Müzesi ziyareti ve buz pisti etkinliği gibi programlarla çocukların farklı deneyimler kazanması sağlandı. Sosyal destek çalışmaları öne çıktı Mahallelerde gerçekleştirilen ev ziyaretleri ve buluşmalar kapsamında çocuklara yönelik akran zorbalığına karşı farkındalık, empati ve dayanışma, ağız ve diş sağlığı, sağlıklı beslenme, kişisel hijyen ve öz bakım konularında atölye ve bilgilendirme çalışmaları yapıldı. Gönüllü gençler, yürütülen çalışmalar kapsamında çocukların derslerine destek olarak akademik gelişimlerine de katkı sundu. Sürdürülebilir dayanışma İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin çocuk dostu kent yaklaşımı doğrultusunda yürütülen proje, yalnızca belirli bir döneme yayılan faaliyetler bütünü olmanın ötesine geçerek mahallelerde kalıcı bir dayanışma zemini oluşturdu. Eşit yurttaşlık ilkesi temelinde çocukların sosyal hayata katılımını güçlendiren çalışmalar, gönüllülük mekanizmalarıyla desteklenerek sürdürülebilir bir yapıya kavuşturuldu. Kapanış programı da yalnızca bir dönemin sonu değil, mahallelerde filizlenen dayanışmanın, kurulan ilişkilerin ve birlikte üretme kültürünün devam edeceğine işaret eden güçlü bir buluşma olarak öne çıktı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.